Kliknij Kliknij Kliknij Kliknij

 
     Wstęp
     Aktualności

     Biografia
     Kalendarium
     Cytaty
     Ciekawostki

     Dyskografia
     Utwory
     Teksty
     Tłumaczenia
     Wideografia/DVD
     Bootlegi
     Trasy koncertowe

     Dyskografia
     Teksty
     Tłumaczenia
     Artykuły
     Cytaty

     Gitarzyści
     Basiści
     Perkusiści


Pierwsze 10 albumów Ozzy'ego (od "Blizzard Of Ozz" do "Live & Loud") zostało zremasterowanych i ukazało się ponownie w 1995 w wydawnictwie Epic (czyli oddziale Sony Music) . Remastery róznią sie dodatkowymi zdjeciami wewnatrz książeczki oraz dodanymi tekstami piosenek (pierwszy raz u Ozzy'ego liryki dodano do "Bark At The Moon"). Ponadto album "Bark At The Moon" został wzbogacony o piosenkę "Slow Down", co spowodowało również zmianę kolejności utworów na płycie (szczegóły w dziale albumy solowe --> "Bark At The Moon"). Wszystkie albumy zostały zmiksowane z oryginalnych taśm nowoczesną techniką SBM (Super Bit Mapping Processor). Miksów dokonali Brian Lee i Bob Ludwig (wszystkich płyt).Dokonali tego w Gateway Mastering Studios, Inc. Oprawą graficzną nowych wydań zajął sie David Coleman... Poniżej okładki zremasterowanych albumów...


Reedycje 1995 Rok



Reedycje 2002 Rok


Opracował: Pepsio


W 2002 roku na rynek trafiła druga już reedycja albumów solowych Ozzy'ego. Pierwsza reedycja z 1995 roku obejmowała 10 zremasterowanych albumów, które poza oczyszczeniem, i poprawą brzmienia nagrań otrzymały nową, choć nieco kontrowersyjną oprawę graficzną. Tym razem albumy zostały ponownie zremasterowane w najnowszej technice 24 bitowej, wydano je z pełnowymiarowymi okładkami, oraz dodane zostały wcześniej niepublikowane nagrania bonusowe. Wszystkie zremasterowane płyty zostały opatrzone dwustronicowymi, pełnymi świetnych cytatów i ciekawostek, artykułami redaktora "Kerrang!" -Phila Alexandra, dotyczącymi danej płyty i historii jej powstawania. Ponadto do książeczek dorzucono sporo dodatkowych, wcześniej niepublikowanych fotek. Głównym odpowiedzialnym za nowe remastery jest Bruce Dickinson (nie wokalista Iron Maiden), a poprawą jakości nagrań z ajmował się Chris Athens. Niestety nie poprzestano wyłącznie na tym. Jak się później okazało na dwóch pierwszych, klasycznych już albumach Ozzy'ego zrobione zostało coś niedopuszczalnego - podmienione zostały partie basu i perkusji. Oryginalne ścieżki, zarejestrowane z udziałem basisty Boba Daisley'a i perkusisty Lee Kerslake'a, zostały zamienione na nowo nagranie z udziałem Roberta Trujillo na basie i Mika Bordina na perkusji. Co najgorsze, powodem tych działań był spór o zaległe tantiemy, nie wypłacone Daisley'owi i Kerslake'owi. Sprawa ta toczy się już od 1981 roku. Menadżer Ozzy'ego Osbourne'a, jego żona Sharon postanowiła więc "wyrzucić" owych panów z reedycji albumów. Tak więc spory o pieniądze doprowadziły do ingerencji w klasyczne, i przez wielu fanów uważane za najlepsze albumy "Blizzard Of Ozz" i "Diary Of A Madman". Postawiło to w niezręcznej sytuacji szczególnie nowych wielbicieli twórczości Ozzy'ego, którzy chcąc usłyszeć te albumy w oryginalnych wersjach zmuszeni będą poszukiwać ich na rynku wtórnym. Dla wielu fanów jest to niedopuszczalne naruszanie historii. Tym bardziej że wkład Boba Daisley'a i Lee Karslake'a w powstanie nowych albumów nie ograniczał się jedynie do zarejestrowania partii instrumentów. Obaj są współautorami wielu utworów, Daisley nie tylko tych z 2 pierwszych płyt - udzielał się także m. in. na "No Rest For The Wicked", czy "Bark At The Moon". Jego wkład w rozwój solowej kariery Ozzy'ego Osbourne'a jest niepodważalny. Bardzo niedobrze, że problem pieniędzy próbuje się rozwiązać kosztem tak brutalnej ingerencji w sztukę. Tego nie powinno się załatwiać w ten sposób. Tyle jeśli chodzi o wyjaśnienie tej sprawy. Czas przedstawić zremasterowane albumy.

Blizzard Of Ozz
Tu należy napisać parę zdań, o zmianach jakie są na wydaniu z 2002 roku. Nie dotknęły one wyłącznie ścieżek basu i perkusji. Ponownie nagrano tzw. tylne wokale , które w oryginale nagrał Bob Daisley. Efekty typu pogłosy, echa również wydają się zmienione - np. dźwięk rozpoczynający utwór "I don't know" - na tym wydaniu brzmi potężniej. Poza tym gitara Randy'ego wydaje się głośniejsza, i niego ostrzejsza. Podobnie głos Ozzy'ego. Jeśli chodzi o bas i perkusję - no cóż, ten pierwszy jest zmiksowany zdecydowanie głośniej niż w wersji oryginalnej. Jeśli chodzi o perkusję, jest nieco żywsza. Ale same partie odegrane są identycznie jak w oryginale, widać że panowie Trujillo i Bordin wyrzekli się poniekąd swojego stylu, na rzecz możliwe dużego zbliżenia do oryginału. Na szczęście nic nie zmieniono pod tym względem. Oczywiście wprawiony słuchacz doszuka się innych różnic, jak zmienione grzechotki na początku "Crazy Train", czy głos Mika Bordina, odliczającego i stukającego pałeczkami na początku "No Bone Movies" - robi to tak samo jak Kerslake w oryginalnej wersji, tylko głos inny ;). Bonusy: You Lookin' At Me Lookin' At You (oczywiście z podmienionymi ścieżkami)

Diary Of A Madman
Tu sprawa wygląda podobnie, jak na "Blizzard".
Bonusy: I Don't Know (wersja live)

Na kolejnych albumach na szczęście nic tak drastycznie nie zmieniono. Poprawiono nieznacznie brzmienie, w porównaniu z remesterami z 1995 (bardzo dobrymi zresztą) trudno doszukać się rewolucji. Poprawa brzmienia najbardziej zauważalna jest na albumie ""No Rest For The Wicked."

Dalsze albumy, i wykaz bonusów:
Bark At The Moon:
- One Up The "B" Side

No Rest For The Wicked:
- The Liar
- Miracle Man (wersja live z Philadelphi zarejestrowana 4 czerwca 1989 r.)

Tribute (bez bonusów - na początku jest "Carmina Burana")

No More Tears:
- Don't Blame Me
- Party With The Animals

Ozzmosis:
- Whole World's Fallin' Down
- Aimee

Więcej na temat bonusów znajdziesz w dziale Ozzy solo --> Piosenki --> Inne utwory W reedycji 2002 nie znalazły się albumy: The Ultimate Sin (dlaczego?), oraz albumy koncertowe (z wyjątkiem Tribute)


 


     Płyty Studyjne
     Single
     Reedycje
     Gościnnie
     Inne